Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Som det ska vara...

Av Johanna - 20 januari 2011 09:03

 


Man vet då...


...man kommer in på toaletten och upptäcker att toarullen på något mystiskt vis fått ben, skuttat ner och rullat ut sig i massor på golvet.


...man bärandes på tvättkorgen, snubblar över sopen som mystiskt rymt från köket och ligger rätt över golvet i sovrummet.


... man kniper igen, håller vissa väl valda ord kvar i munnen och känner smärtan under foten av att trampa på den minsta och vassaste legobiten som skuttat ut på köksgolvet.


...man trött och frusen kastar sig under täcket och upptäcker att man landar på en barnbok, en nalle eller varför inte en liten traktor i metall.


...man i lugn och ro sitter på toa och toalettdörren öppnas på vid gavel.


Då vet man att barnen är hemma och livet är som det ska vara...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 17 april 2012 21:04

JoLis Filurer Filurer jag själv konsturerat med lite garn och en virknål.                                             En av de första figurerna jag gjorde på frihand. En liten giraff... Den har ännu inte fått nå horn dock! :P     Of...

Av Johanna - 4 mars 2012 19:41

Den omtalade bilen, min charmiga lilla ford som med sin existens testar mitt tålamod i omgångar. Bilen som fick min son att direkt associera till den då han hörde min bror säga ”Helvete!” då han tappade en sak, varav min son spontant säge...

Av Johanna - 3 mars 2012 19:37


    Känns på alla sätt och vis hur otränad jag börjar bli. Måste verkligen ta tag i mig själv, skapa nya rutiner och få ordning på min träning. De nya löpskorna har stått oanvända tills idag. Haft riktigt ont i halsen ett tag och därför tagit de...

Av Johanna - 27 februari 2012 09:14


    Det är inte så lätt att vara lillasyster då man är liten! Man ser upp till sina storebröder. Dom kan prata rent, det kunde inte jag. Dom vet så mycket, även om det främst är hur man bäst gräver värsta snögrottorna. De vet Hur man bäst skjute...

Av Johanna - 13 januari 2012 19:51


  Foto: Sander Taats - www.sandertaats.com     Om mindre än en vecka tar jag min examen!   Jag har under utbildningens gång fått kommentarer om att jag gör det bra, ensam med två barn osv. Samtidigt tror jag att det är inte så många som fat...

Ovido - Quiz & Flashcards