Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Johanna - 8 januari 2011 18:40

 

Foto: Johanna Lindberg

TA VARA PÅ DET LIV MAN HAR

Insåg strax före jul att som jag lever just nu inte kommer att hålla speciellt länge. Jag har två små barn, läser 150% på universitetet och samtidigt försöker ha orken och lusten till att leva.  


Att sitta där flera dagar i rad och känna att orken runnit ur en. Bara tanken att kliva ur soffan och ta tag i något slutade med att jag gråtande fick sätta mig ner igen.  


Det är bara att inse, att tiden och orken inte alltid räcker till för allt man vill göra.


Valde att försöka ta tid till ledighet och funderar under jul hur jag skulle lägga om livet. Några delar av detta är följande:

  • Få bättre diciplin på hur jag studerar och sträva efter att endast använda normal "arbetsvecka" på det.
  • Göra mer saker gemensamt med mina barn
  • Ta tag i kosten, återgå till regelbundna måltider och rejäla måltider samt mellanmål
  • Träna, med fokus att må bra, att bygga upp och stärka kropp och själ!
  • Ta mig tiden till de vänner jag har och faktiskt inte umgåtts med på länge
  • Se till att ha tid över till saker jag mår bra utav!
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards