Direktlänk till inlägg 17 april 2012

JoLis Filurer - Lite bilder

Av Johanna - 17 april 2012 21:04

JoLis Filurer

Filurer jag själv konsturerat med lite garn och en virknål.


                        

                 En av de första figurerna jag gjorde på frihand. En liten giraff... Den har ännu inte fått nå horn dock! :P


 

Ofta då jag handarbetar så vill barnen ha det jag gör.

Den äldsta fastnade för den vita.

Den yngsta gillar apor.

Dessa fick de i födelsdagspresent. =)


 

En till nalle.. pennan är bara för att ge en uppfattning

av nallens storlek.


 


Ungefär samma typ av nalle.

Den i mitten har fått ett litet hjärta på klänningen och prövade

även att göra långa öron.


 


Ville testa att göra hängselbyxor. Helt okej! =)

En nalle jag fick beställning på. Priset blev inträde och

garderob till dans. Vilket också var en fantastisk danskväll.


 


En till nalle med hjärta på klänningen och långa öron.

Tränar på att få till de långa öronen snygga.



Förutom dessa nallar har jag gjort flertalet små amiguramisar. Som nyckelringar mm.

Jag tar emot beställningar på nallar. Ingen nalle blir den andra lik, då jag gör dessa nallar på frihand.

Alla nallar får sin egna personlighet. =)























             




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 4 mars 2012 19:41

Den omtalade bilen, min charmiga lilla ford som med sin existens testar mitt tålamod i omgångar. Bilen som fick min son att direkt associera till den då han hörde min bror säga ”Helvete!” då han tappade en sak, varav min son spontant säge...

Av Johanna - 3 mars 2012 19:37


    Känns på alla sätt och vis hur otränad jag börjar bli. Måste verkligen ta tag i mig själv, skapa nya rutiner och få ordning på min träning. De nya löpskorna har stått oanvända tills idag. Haft riktigt ont i halsen ett tag och därför tagit de...

Av Johanna - 27 februari 2012 09:14


    Det är inte så lätt att vara lillasyster då man är liten! Man ser upp till sina storebröder. Dom kan prata rent, det kunde inte jag. Dom vet så mycket, även om det främst är hur man bäst gräver värsta snögrottorna. De vet Hur man bäst skjute...

Av Johanna - 13 januari 2012 19:51


  Foto: Sander Taats - www.sandertaats.com     Om mindre än en vecka tar jag min examen!   Jag har under utbildningens gång fått kommentarer om att jag gör det bra, ensam med två barn osv. Samtidigt tror jag att det är inte så många som fat...

Av Johanna - 27 oktober 2011 22:39

Vardagslyx! vad är det?   Det jag kom hem med... de små burkarna är de med prover i, som jag fick hem för att testa.   För mig innebär vardagslyx att unna sig något. Behöver inte kosta utan det handlar om att ta sig tiden, ge sig själv något o...

Ovido - Quiz & Flashcards