Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

Idag - Grundstyrka

Av Johanna - 20 oktober 2011 15:18

  Har en bok om träning. Där har jag plockat ut ett grundstyrkeprogram.

Jag körde det för drygt en  vecka sedan och till min besvikelse hade jag inte någon som helst träningsvärk. Så idag då jag körde styrka, så la jag på vikt på alla övningar där jag kunde och orkade.


Dagens pass blev:

5 min roddmaskin (drygt 1km) -uppvärmning

Benpress i maskin - 30kg 15x3

Latsdrag - 25kg - 15x3

Bröstpress i maskin 15kg - 15x3

Axelpress 2st 3kg hantlars - 15x3

Ryggresningar 15x3 (ryggen klarar absolut inte fler.. är så svag...)

Situps av olika deslag.. lite sneda, raka, höll mig uppe, pressade på tills jag inte orkade mer och vilade... har ingen koll på antalet, eftersom jag alltid tappar räkningen. :P


Skulle även kört Rodd med vikt.. men den var upptagen och jag orkade inte vänta och tänkte att jag roddade ju lite vid uppvärmningen så det fick duga idag.


Varför kör jag grundstyrka?

Jag har inte tränat på länge, har haft svårt att komma igång med träningen. Jag har en tendens att få ont i knän och axlar. Därför ska jag vara noga med grunden. Jag kör nu grundstyrka i kanske 4-5 veckor till. Målet är 2 pass i veckan o försöka få in något konditionspass också.


Jag tycker själv att  grundstyrka är rätt tråkigt. Jag vill köra mer och hårdare. Men nu ska jag vara ordentligt och lägga en bra grund.


Kommentera gärna.. hur ni tränar och vad ni anser om min träning.=)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 17 april 2012 21:04

JoLis Filurer Filurer jag själv konsturerat med lite garn och en virknål.                                             En av de första figurerna jag gjorde på frihand. En liten giraff... Den har ännu inte fått nå horn dock! :P     Of...

Av Johanna - 4 mars 2012 19:41

Den omtalade bilen, min charmiga lilla ford som med sin existens testar mitt tålamod i omgångar. Bilen som fick min son att direkt associera till den då han hörde min bror säga ”Helvete!” då han tappade en sak, varav min son spontant säge...

Av Johanna - 3 mars 2012 19:37


    Känns på alla sätt och vis hur otränad jag börjar bli. Måste verkligen ta tag i mig själv, skapa nya rutiner och få ordning på min träning. De nya löpskorna har stått oanvända tills idag. Haft riktigt ont i halsen ett tag och därför tagit de...

Av Johanna - 27 februari 2012 09:14


    Det är inte så lätt att vara lillasyster då man är liten! Man ser upp till sina storebröder. Dom kan prata rent, det kunde inte jag. Dom vet så mycket, även om det främst är hur man bäst gräver värsta snögrottorna. De vet Hur man bäst skjute...

Av Johanna - 13 januari 2012 19:51


  Foto: Sander Taats - www.sandertaats.com     Om mindre än en vecka tar jag min examen!   Jag har under utbildningens gång fått kommentarer om att jag gör det bra, ensam med två barn osv. Samtidigt tror jag att det är inte så många som fat...

Ovido - Quiz & Flashcards