Direktlänk till inlägg 1 april 2011

Förlust av vänner!!!

Av Johanna - 1 april 2011 16:12

 

Rubrikvalet är kanske aningen hårt! Men det är så det känns...


... enda att skylla på är mig själv.


vart tog mitt sociala liv vägen? Så många människor som jag trivts så fruktansvärt bra med och som jag verkligen saknar att umgås med, har jag inte träffat på länge eller umgåtts mer med.


Jag har varit som en liten igelkott som kurat in mig under lövhögen inför vintern och sedan hållt mig där...


NU måste jag ändra på det, saknar mitt sociala liv... saknar mina vänner och saknar allt som det tillför livet!



Jag har bara haft en period där jag både njutit och trivts bäst i hemmet. Men nu börjar jag vakna från min dvala och vill åter ut i det sociala livet. Måsta ta tag i mig själv och ta mig ut ur lövhögen!

 
 
Ingen bild

Eva

1 april 2011 16:31

Att vara singelmamma på deltid tar mycket på din fritid och det sociala livet blir lidande. Har märkt det själv under vintern fast jag har utflugna barn. Att bara ta sig till jobbet denna isiga vinter har tagit på mina krafter och mitt humör och viljan att ta mig till mitt volontäruppdrag har blivit inställt för räddslan att rasa och göra mig illa och inte kunna jobba. Har även jobbat kvällstid och inte velat lämna min man ensam varje kväll i veckan. Men nu är det vår och vi får ta nya tag eller hur

Johanna

1 april 2011 16:44

Ja självklart tar det sin tid. Nu har jag barnen bara varannan vecka, men oftast har jag en hel del att ta igen och fixa de veckor då jag inte har barnen. Men jag känner hur fruktansvärt osocial jag varit... har jätte trevliga och underbara grannar, som jag knappt umgåtts med... förhoppningsvis så blir det bättre då solen börjar komma fram och sommaren närmar sig! Jobba skift kan verkligen leda till att man vill vara hemma de kvällar man är ledig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 17 april 2012 21:04

JoLis Filurer Filurer jag själv konsturerat med lite garn och en virknål.                                             En av de första figurerna jag gjorde på frihand. En liten giraff... Den har ännu inte fått nå horn dock! :P     Of...

Av Johanna - 4 mars 2012 19:41

Den omtalade bilen, min charmiga lilla ford som med sin existens testar mitt tålamod i omgångar. Bilen som fick min son att direkt associera till den då han hörde min bror säga ”Helvete!” då han tappade en sak, varav min son spontant säge...

Av Johanna - 3 mars 2012 19:37


    Känns på alla sätt och vis hur otränad jag börjar bli. Måste verkligen ta tag i mig själv, skapa nya rutiner och få ordning på min träning. De nya löpskorna har stått oanvända tills idag. Haft riktigt ont i halsen ett tag och därför tagit de...

Av Johanna - 27 februari 2012 09:14


    Det är inte så lätt att vara lillasyster då man är liten! Man ser upp till sina storebröder. Dom kan prata rent, det kunde inte jag. Dom vet så mycket, även om det främst är hur man bäst gräver värsta snögrottorna. De vet Hur man bäst skjute...

Av Johanna - 13 januari 2012 19:51


  Foto: Sander Taats - www.sandertaats.com     Om mindre än en vecka tar jag min examen!   Jag har under utbildningens gång fått kommentarer om att jag gör det bra, ensam med två barn osv. Samtidigt tror jag att det är inte så många som fat...

Ovido - Quiz & Flashcards